Get Adobe Flash player
Lajkajte nas na Facebooku
Active ImageMa koliko gorka vaša kava bila bolujte li od dijabetesa tipa 2 kofein može povećati razinu šećera u krvi.
Jednako nezgodan je i onaj iz čaja, bezalkoholnih pića i nekih tableta za glavobolju.
Svakodnevno konzumiranje kofeina u kavi, čaju ili bezalkoholnim pićima kod nekih osoba koje oluju od dijabetesa tipa 2 može povećati razinu šećera u krvi, ustvrdili su nedavno Britanski znanstvenici.
Tablete protiv glavobolje koje često sadrže kofein također predstavljaju opasnost za
povećanje razine šećera u krvi kod dijabetičara.

Active ImageZnanstvenici pretpostavljaju da kofein ometa proces kojim se glukoza iz krvi premješta u mišiće i u druge stanice u tijelu. Kofein može povećati i proizvodnju adrenalina što je također okidač za povećanje razine šećera u krvi.

"Pacijentima koji boluju od dijabetesa tipa 2 i imaju problem s kontroliranjem razine glukoze u krvi, a istodobno voli piti kavu, ovdje posebno mislim na one koji dnevno konzumiraju više od četiri šalice kave dnevno, savjetujem da smanje količinu i ustanove jesu li zamijetili razliku", savjetuje James Lane sa Duke University Medical School te dodaje kako pretpostavlja da će kod nekih uslijediti velika promjena.

Cathy Moulton, savjetnica u britanskom Centru za dijabetes upozorava da je istraživanje vrlo zanimljivo, no da je uzorak onih koji su u njemu sudjelovali vrlo malen - samo deset osoba u razdoblju od 72 sata, što nije dovoljno za bilo kakav ozbiljan zaključak. Ona svakako predlaže daljnja istraživanja.
 
Hina/Net.hr
28.01.2008.
Active Image

Hosting i design: TIM STUDIO